حضور برندهای مطرح در متاورس؛ ورود مشاهیر به متاورس
در این مقاله میآموزید
- 1 متاورس چیست؟
- 2 لیست برندهای مطرح در متاورس
- 2.1 برندهای مطرح در متاورس: متا (فیسبوک)
- 2.2 برندهای مطرح در متاورس: بالنسیاگا (Balenciaga)
- 2.3 برندهای مطرح در متاورس: برادران وارنر (Warner Bros)
- 2.4 برندهای مطرح در متاورس: لویی ویتون (Louis Vuitton)
- 2.5 برندهای مطرح در متاورس: نایک (Nike)
- 2.6 برندهای مطرح در متاورس: مک دونالد (McDonald’s)
- 2.7 برندهای مطرح در متاورس: وندیز (Wendy’s)
- 2.8 برندهای مطرح در متاورس: شورون (Chevron)
- 2.9 برندهای مطرح در متاورس: والت دیزنی (Walt Disney)
- 2.10 برندهای مطرح در متاورس: گوچی (Gucci)
- 2.11 برندهای مطرح در متاورس: کوکا کولا (Coca Cola)
- 2.12 برندهای مطرح در متاورس: پولو رالف لورن (Polo Ralph Lauren)
- 2.13 برندهای مطرح در متاورس: هیوندای موتور (Hyundai)
- 2.14 برندهای مطرح در متاورس: مایکروسافت (Microsoft)
- 3 کلام پایانی
- 4 مطالبی که باید بخوانید
برندهای مطرح در متاورس آیا با انگیزه گسترش دنیای متاورس به آن وارد شدند یا برای جذب سرمایهگذار بیشتر دست به این عمل زند.؟
سرمایه گذاری روی برندهای مطرح در متاورس، یکی فنون درآمدزایی در دنیای متاورس است. بسیاری از سرمایهگذاران بازار ارز دیجیتال از فرصتهای سودآور متاورس استفاده میکنند. آنها متاورس را به عنوان جهانی دیجیتالی مبنی بر ارتباطات ویدیویی در قالب واقعیت مجازی میدانند؛ نوعی از زندگی که شاید برخی از ما در فیلمهای تخیلی آن را تماشا کرده باشیم.
مدتی قبل فیسبوک که یکی از غولهای حوزه ارتباطات اجتماعی به شمار میآید، نام قدیمی و پرآوازه خود را به متا تغییر داد و که نقش زیادی در نفسهای اولیه جهان متاورس داشت. در ادامه این روند شاهد برندهای مطرح در متاورس هستیم که نشان از پایهریزی یکی از دستاوردهای جدید بشر دارد.
حتی صرف نظر از فیسبوک و برندهای مطرح جهان، هر روزه میشنویم که افرادی جدید و برجسته، کمپانیها و… در حال ورود به متاورس هستند. همه این شنیدهها و ورود برندهای مطرح در متاورس نشان از چیست؟
آیا احتمال وقوع اتفاقی همچون جهشی که برای ارزهای دیجیتال رخ داد، برای دنیای متاورس که به یک باره برخی از افراد را به میلیاردرهایی خوششانس تبدیل کرد وجود دارد؟! ورود این افراد برجسته و برندهای مطرح هر فردی را در خصوص آینده دنیای متاورس به فکر فرو میبرد!
اگر میخواهید بدانید که چه برندهای مطرحی به دنیای دیجیتالی متاورس ورود کردهاند، مقاله آکادمی آینده را از دست ندهید.
در این مقاله میآموزید:
- متاورس چیست؟
- کدام یک از برندهای مطرح در متاورس وجود دارند؟
- چرا و به چه دلیل برخی از این برندها، متاورس را انتخاب نمودهاند؟
این مقاله برا چه کسانی مناسب است:
- کسانی که کنجکاو هستند و میخواهند بدانند آینده متاورس چگونه خواهد بود.
- افرادی که به دنبال دلیلی برای ورود به دنیای دیجیتال متاورس هستند.
- کسانی که علاقهمند به سرمایهگذاری در حوزههای جدید و مدرن هستند.
متاورس چیست؟
قبل از اینکه با برندهای مطرح در متاورس آشنا شویم؛ شایسته است مختصر اطلاعاتی در خصوص چیستی متاورس داشته باشیم.
ابتدا درباره کلمه متاورس بدانیم. Metaverse از دو کلمه META به معنی فراتر و Universe به معنی جهان ساخته شده است. اولین شخصی که از این نام استفاده کرده است؛ نیل استیونسن است که در کتاب سقوط برف در سال 1992 آن را به کار برده است. و از متاورس دنیایی 3 بعدی، تشکیل شده از آوتار انسانها یاد میکند.
متاورس را میتوان نسلی از دنیای دیجیتال مجازی و آنلاین با محیطی 3 بعدی دانست؛ که به شکل غیرمتمرکز و پایدار ساخته شده است. متاورس دنیای مجازی و دنیای واقعی را درهم میآمیزد. به این معنی که افراد میتوانند فعالیتهای روزانهای که در دنیای واقعی انجام میدهند را، در دنیای دیجیتالی و مجازی متاورس نیز انجام دهند.
که موارد استفادهای همچون سرمایه گذاری، بازیهای آنلاین، بازارهای دیجیتالی و… دارد. این دنیای دیجیتال به واسطه گوشیهای هوشمند، سیستمهای ویندوز، عینکهای واقعیت افزوده و کنسولهای بازی میتواند در دسترس علاقهمندان به متاورس قرار بگیرد.
در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از برندهای معروف را که پا به این دنیای دیجیتال گذاشتهاند بشناسیم.
لیست برندهای مطرح در متاورس
برندهای مطرح در متاورس: متا (فیسبوک)
طی یک حرکت عجیب همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد؛ فیس بوک نام خود را به متا تغییر میدهد. یکی از دلایل این تغیر نام را میتوان این مسئله داسنت که، فیس بوک فقط یکی از فراوردههای این ایده بزرگ میباشد. و شاید برای تبدیل شدن به مجموعهای پیشگام در بین سایر شرکت برای ورود به دنیای جدید مانند متاورس، نیاز به یک تغییر نام نیز احساس میشد.
بنا به گفتهها؛ مبلغی برابر با 150 میلیون دلار برای ورود به متاورس از سمت فیس بوک سرمایه گذاری شده است. و مارک زاکربرگ مدیر فیس بوک و همکارانش قصد دارند نسلی جدید از برنامههای اجتماعی کاربردی در متاورس را معرفی کنند. این تیم توسعه دهنده، قصد دارد با طراحی هدست و عینکهای هوشمند (به صورت کاملا خودکفا) به شما امکان تجربههایی جدید را بدهد. مانند خرید کردن به همراه شخصی دیگر که در یک کشور دیگر زندگی میکند.
برندهای مطرح در متاورس: بالنسیاگا (Balenciaga)
بالنسیاگا یک برند فرانسوی میباشد که در زمینه مد فعالیت میکند. این برند در سال 2021 اعلام نمود قصد دارد تا با اپیک گیمز (Epic game) همکاریهایی داشته باشد. این برند در دنیای متاورس فروشگاه مجازی خود را به وجود میآورد. و در آن افراد میتوانند به واسطه ارسال عکس خود به شکل آواتار، تجربه خرید لباسهای مورد علاقهشان برای آواتار خود در دنیای متاورس را داشته باشید. و در آنجا خرید خود را نهایی کنید.
برندهای مطرح در متاورس: برادران وارنر (Warner Bros)
اگر مقداری به فیلم و سریال علاقهمند باشید محال است نام کمپانی برادران وارنر را نشنیده باشید. این شرکت و کمپانی بزرگ قصد دارد تا به واسطه دنیای متاورس همایشها و انجمنهای سینمایی خود را برگذار کند. تا افراد بتوانند بدون نیاز به سفر کردن در کشورهای دیگر، در این همایشها شرکت کنند.
همچنین این کمپانی هدفهای دیگری را نیز در دنیای متاورس دنبال میکند مانند: انواع گیمهای متاورسی، گرفتن امضا از بازیگران موردعلاقه، بررسی و بازدید از لوکیشن فیلمها و… .
برندهای مطرح در متاورس: لویی ویتون (Louis Vuitton)
لویی ویتون دویستمین سالگرد تأسیس خود را، با رونمایی از بازی LOUIS THE GAME که در سال 2021 در دنیای متاورس طراحی شده است جشن گرفت.
گیمرها در این بازی باید انواعی از توکنها را گردآوری کرده، و داستان شرکت ویتون و خانواده را به پایان برسانند. و پس از به پایان رساندن مراحل، شما در قرعه کشی انواعی از محصولات ویتون شرکت داده خواهید شد.
برندهای مطرح در متاورس: نایک (Nike)
نایک یکی از بزرگترین و محبوبترین برندهای ورزشی جهان محسوب میشود. پس امری طبیعی به نظر میرسد که قصد داشته باشید وارد دنیای متاورس نیز بشود تا در امور ورزشی در متاورس هم پیشتاز باشد.
فرض کنید شما قصد داشته باشید کفشی خریداری کنید. باید مرتبا بین فروشگاههای کفش جابهجا شوید، تا کفش مورعلاقه خود را بیابید. اما به واسطه متاورس، و ورود برند بزرگ نایک به آن، دیگر نیازی نخواهید داشت تا به صورت فیزیکی کفش موردعلاقه خود را پیدا کنید. در این شرایط شما قادر خواهید بود با چند کلیک ساده و قرار دادن عکس خود بر روی آواتار، کفشهای موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید.
برندهای مطرح در متاورس: مک دونالد (McDonald’s)
پس از حضور برندهای مطرح در متاورس، مکدونالد نیز وارد متاورس خواهد شد.
برند مکدونالد برای استفاده از نامهای مکدونالدز، مککافی و طاقهای طلایی معروف در دنیای دیجیتال و متاورس اقداماتی را انجام داده است. و به زودی شاهد عرضه کالاهای واقعی مکدونالد در دنیای مجازی مکدونالد خواهیم بود.
به گونهای که شما قادر خواهید بود در دنیای مجازی وارد مکدونالد شوید؛ و به طور مثال BigMac خود را سفارش دهید و آن را در دنیای فیزیکی و واقعی دریافت کنید.
برندهای مطرح در متاورس: وندیز (Wendy’s)
وندیز در رتبه سوم بزرگترین و مطرحترین فست فودهای جهان قرار دارد. و قصد دارد در دنیای متاورس این امکان را ایجاد کند که، افراد بتوانند با تیمهای گوناگون به مسابقه وارد شوند. و با گرفتن سفارشات پیتزا و انواع فست فود، از سوی مشتریان و بر اساس پارامترهایی مانند: مزه، شکیل بودن، سرعت عمل و… به آنها امتیاز داده خواهد شد.
نهایتا بر اساس همین امتیازات، تیمهای برتر انتخاب خواهند شد. و جوایز مختلفی به آنها تعلق خواهد گرفت. همچنین جالب است که بدانید، این مسابقات در فضای فروشگاههای این شرکت برگذار میشود. و به واسطه دنیای متاورس تمام افراد از هر نقطه دنیا، تنها با دسترسی به اینترنت قادر به تجربه آن خواهند بود.
برندهای مطرح در متاورس: شورون (Chevron)
پس از ورود متا به متاورس، شورون با ارزش بازاری حدود 300 میلیارد دلار بزرگترین شرکتی است که قصد ورود به دنیای متاورس را دارد. کاربردی که این شرکت میتواند در متاورس داشته باشد ارائه گاز مجازی، محصولات انرژی تجدید پذیر مجازی و فروشگاههای مجازی است.
هنوز نمیتوان به طور قطع گفت، اما احتمالا شورون، منبع گاز مجازی و انرژی لازم برای به حرکت درآوردن وسایل نقلیه در متاورس خواهد بود.
برندهای مطرح در متاورس: والت دیزنی (Walt Disney)
والت دیزنی یکی از بزرگترین برندها در زمینه سرگرمی میباشد. این برند در چند سال اخیر نقش پررنگ و کلیدی در زمینه سرگرمی کودکان و حتی بزرگسالان داشته است. و قصد دارد تا در زمینه متاورس نیز حضوری فعال را داشته باشد.
امکان ایجاد پارکهای دیزنی لند برای برخی از مردم کشورها ممکن نمیباشد. به همین دلیل شرکت دیزنی قصد دارد تا به واسطه متاورس پارکهای موضوعی و تفریحی را ایجاد کند. و افراد بتوانند با استفاده از هدستهای واقعیت مجازی در آنها حضور یابند.
تا کنون اطلاعاتی با جزئیات بیشتر در رابطه با فعالیتهای والت دیزنی در متاورس در اختیار عموم قرار نگرفته است که مشخص شود در کنار این پارکها قرار است چه خدمات دیگری در اختیار کاربران قرار بگیرد. در هر صورت چیزی که مشخص میباشد شرکت دیزنی، همواره به دنبال استفادههای جدید از تکنولوژی بوده و قطعا باعث خلق اتفاقات شگفتاگیزی در متاورس میشود.
برندهای مطرح در متاورس: گوچی (Gucci)
در سال 2021 برند گوچی با پلتفرم Roblox همکاری را آغاز نمود. و فضایی را به نام باغ گوچی ایجاد کرد. باغ گوچی درواقع یک تجربه مجازی میباشد که به افتخار یکصدمین سالگرد برند گوچی ایجاد شده است و شامل اتاقهایی میباشد.
کابران میتوانند وارد این اتاقها شوند و بخشها یا آیتمهای دیجیتالی گوچی را خریداری نمایند. درواقع این برند قصد دارد تا فضایی را طراحی کند که، کابران بتوانند در آن به فروشگاههای مختلف مراجعه کرده و از محصولات این برنده بازدید کنند.
برندهای مطرح در متاورس: کوکا کولا (Coca Cola)
همانطور که میدانید کوکا کولا مشهورترین و پرطرفدارترین برند نوشیدنی در جهان است. این برند قصد دارد، با مشارکت برند تافی، ایونتهای مختلف مجازی را برگذار کند. که به واسطه دنیای متاورس، تمام افراد جهان در هر نقطه میتوانند در این رویداد شرکت نمایند. و امکان دیگری نیز که وجود دارد این است که، افراد میتوانند نوشیدنی کوکا کولا را سفارش دهند و با توکنی اختصاصی که برای آن در نظر گرفته شده است مبلغ آن را پرداخت نمایند.
برندهای مطرح در متاورس: پولو رالف لورن (Polo Ralph Lauren)
رالف لورن، یکی طراحان مد معروف و خالق برند برند پولو نیز میباشد. مجموعه رالف لورن در زمینههای مختلفی مانند اکسسوری، لوازم منزل، پوشاک و عطر فعالیت میکند.
این شرکت نیز به مانند برند گوچی با شرکت Roblox همکاری نموده است. پولو رالف لورن برای شروع فعالیت خود در متاورس 8 پیراهن مختلف را برنامه ریزی کرده است. که آواتارهای هر کاربر، میتواند با مراجعه به فروشگاه پولو آنها را مشاهده کرده و نهایتا خریداری نماید.
برندهای مطرح در متاورس: هیوندای موتور (Hyundai)
شرکت هیونداری نیز که جزء شرکتهای لوکس خودرو میباشد به متاورس وارد خواهد شد. احتمالا شما نیز تمایل دارید قبل از اینکه بخواهید یکی از ماشینهای این شرکت را خریداری نمایید، استفاده از آن را تجربه کنید. یا حتی این قابلیت را داشته باشید که با ماشین موردعلاقه خود با دوستانتان مسابقه برگذار کنید.
در دنیای دیجیتالی متاورس شما میتوانید آواتارهای مخصوص به خود را در اختیار داشته باشید و حتی تصویر خود را بر روی آنها قرار دهید؛ تا فضایی نزدیکتر به واقعیت را تجربه نمایید.
برندهای مطرح در متاورس: مایکروسافت (Microsoft)
مدیر اجرایی مایکروسافت (سانیا نادلا) که اصلیت هندی نیز دارد اعلام کرده است که تعضتی تیم مایکروسافت قصد دارند برای بهبود کیفیت جلسات مجازی خود از بستر متاورس استفاده کنند. شرکت مایکرو سافت در همین راستا برند اکتیویژن را به مبلغ 69 میلیارد دلار خریداری کرده است. تا کیفیت بصری فرآوردههای مایکروسافت در متاورس را افزایش داده و به گسترش بازیهای ویدیویی ایکس باکس نیز بپردازد.
با توجه مسائل و محدودیتهای امر آموزش؛ به واسطخ فعالینهای مایکروسافت ممکن است تحول بزرگی در برگذاری کلاسهای آموزشی رخ دهد و دانشآموزان و دانشجویان بتوانند از نقاط مختلف جهان، کنار هم در یک کلاس درس حاضر شوند.
کلام پایانی
در این مقاله دانستیم که چه برندهایی موفق شدهاند وارد دنیای دیجیتالی متاورس شوند.
متاورس به نوع اکوسیستم عظیمی است که قصد یکپارچهسازی تعاملات و امکانات فضای مجازی را در جهانی واحد دارد. متاورس به نوعی به بازار ارزهای دیجیتال گره خورده و با آن مرتبط است. چراکه سهام یا رمز ارز بسیاری از شرکتهای توسعه دهنده جهان متاورس در بازار کریپتوکارنسی معامله میشود.
حضور برندهای مطرح در متاورس، نوید از آیندهای رو به رشد و جذاب را برای متاورس میدهد. زیرا قطعا حضور این برندهای مطرح و معروف در دنیای متاورس بیعلت نیست. و هر یک از آنها با اهدافی برنامه ریزی شده سرمایه و نیروی خود را در این جهت به کار بردهاند.
اما توجه داشته باشید هیچ وقت نمیتوان با قطعیت گفت: چون این برندهای مطرح در متاورس حضور دارند؛ پس قطعا تمام پروژههای متاورسی در آینده میتواند برای ما سودساز باشد و ما را به راحتی به اهداف مالیمان برساند.
به صراحت باید بگوییم که به این شکل نیست. حضور این برندهای مطرح فقط میتواند یکی از نشانههای سرمایه گذاری باشد که ممکن است به سود ختم شود. و قطعا هر نوع سرمایهگذاری مستلزم تحقیق، کسب اطلاعات، مشورت با افراد متخصص میباشد.
در دوره آموزش متاورس آکادمی آینده، مدرسین تیم آموزشی آکادمی آینده اصول کشف پروژههای متاورسی آیندهدار را به شما میآموزند تا علاوه بر نام چند پروژه برتر و موفق متاورسی که دریافت میکنید. خودتان به به صورت خودکار بهترین شرکتها و مجموعههای فعال در متاورس را پیدا کنید.
آکادمی آینده امیدوار است این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.
موفق باشید.
مطالبی که باید بخوانید
مطالب مرتبط با مقالهای که هم اکنون خواندید...
آکادمی آینده
تیم تولید محتوا آکادمی آینده با هدف ارتقا و بالابردن سطح دانش مخاطبین خود در حوزههای مختلف بازارهای مالی، اقدام به تهیه و گردآوری مقالات مختلف نموده تا شما عزیزان بتوانید به سادگی با استفاده از اطلاعات مفید و ارزشمند سطح معلومات خود را بالا ببرید.
سایر نوشته های آکادمی آینده
در آفاق دیجیتالی که رویاهای مکانی را محدودیت نمیدهد، متاورس ملی بهعنوان یک مفهوم نوآورانه و بازتاب نسل جدید از فناوری واقعیت مجازی در اوج قرار دارد. در این مسیر، برندینگ متاورس ملی به عنوان راهی جهت ارتقاء شناخت جامعه جهانی درباره این ابزار تحولی مهم و موثر است.
متاورس ملی بهطور غیرقابل انکار، یک زیرساخت پیشرفته در دستیابی به دنیاهای موازی از طریق فناوری واقعیت مجازی را ایجاد میکند. این زیرساخت نهتنها تعاملات اجتماعی را تقویت میکند، بلکه با ایجاد فرصتهای اقتصادی نیز به توسعه اقتصادی جوامع کمک میکند.
برندینگ متاورس ملی، بهعنوان یک استراتژی هوشمندانه، به جامعه جهانی راهی برای درک عمیقتر از این ابزار عظیم ارائه میدهد. این برند با معرفی ابعاد مختلف متاورس ملی به عنوان یک منبع امکانات و زمینههای فرصت، تجربه واقعیت مجازی را تغییر میدهد.
وبسایت آکادمی آینده بهعنوان یک منبع مهم در تولید و انتشار محتواهای آموزشی و دانشی، با بهرهگیری از تحقیقات و تحلیلهای دقیق، اهمیت آگاهسازی جامعه جهانی درباره “متاورس ملی” را میفهمد و به ترویج این مفهوم پرداخته و تلاش میکند.
بنابراین، تشکر و قدردانی از وبسایت آکادمی آینده بهعنوان یک پلتفرم ترویج دانش و آگاهی، که با برندینگ متاورس ملی در جامعه جهانی مشغول به کار است، از مهمترین واجبیات است. این تلاشها ارتقاء تفهیم عمومی از واقعیت مجازی را با خود به همراه دارد و به طور اجمالی معرف تسهیم سازندگی در عرصه توسعه فناوری میباشد.
سپاس از نظر شما دوست عزیز
سلام. من به دنبال اطلاعات جامع و بهروز در مورد پروژه متاورس رنگ یا همون متاورس ملی میگردم. آیا میتوانید منابع یا راهنماییهای مفیدی در این زمینه ارائه دهید؟ سپاسگزارم.
سلام بابک جان؛
خوشحال و خرسندیم که وبسایت آکادمی آینده به عنوان پلتفرمی جامع و رسمی جهت آموزش و کسب اطلاعات مفید در حوزه متاورس مورد توجه شما کاربر عزیز است. لازم به ذکر است که پروژه نامبرده یکی از هزاران پروژه فعال در حوزه متاورس بوده که بنا بر اطلاعات موجود توسط تیم ایرانی درحال توسعه میباشد.
تیم آکادمی آینده به شما پیشنهاد میکند که به عنوان یک سرمایه گذار و علاقمند به تکنولوژی های نوین بخصوص در فضای کریپتوکارنسی با یادگیری صحیح و اصولی پارارمترهای تحلیل فاندامنتال پروژه های حوزه ارز های دیجیتال بدون هیچ تعصب و موضع گیری خاصی به جهت ملیت یک پروژه، اقدام به تحلیل و بررسی عمیق و دقیق پارامترهای فنی از لحاظ کمی و کیفی برای پروژهای مختلف نمایید. در انتها با توجه به تحلیل و بررسی های انجام شده تصمیم به سرمایه گذاری در پروژه ای خاص نمایید. بابک جان در بازارهای مالی تنها شما مسئول حفظ و حراست از سرمایه خود هستید.
با احترام و تشکر از محتوای ارزشمندی که ارائه دادهاید. نیازمندی به توسعه و تقویت متاورسهای ملی، متاورسهای بومی و متاورسهای داخلی برای افزایش توانمندیهای کشور و توسعه اقتصادی و اجتماعی بسیار ضرور است.
ایجاد و توسعه متاورسهای ملی و بومی نمایانگر تمرکز بر دانش و تخصص داخلی در زمینههای مختلف است. این اقدامات به تقویت تواناییهای داخلی در زمینه تحقیق و توسعه، فناوری، صنعت و علوم انسانی کمک میکنند و از وابستگی به منابع خارجی کاسته و تولید داخلی را تشویق میکنند.
صنعت گردشگری نیز از متاورسهای ملی بهرهبرداری میکند و این متاورسها میتوانند به ارتقاء صنعت گردشگری و ایجاد فرصتهای شغلی در این صنعت کمک کنند.
توسعه متاورسهای بومی و داخلی به تقویت سرمایه انسانی کشور کمک میکند و توسعه در زمینههای مهمی از جمله فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان، کشاورزی و صنایع فرآوری را تشویق میکند.
با توجه به توانمندیهای متاورسهای ملی و بومی، میتوان به توسعه تولید داخلی و افزایش صادرات دانش و فناوری انسانی اکتشافی کشور پیبرد و این اقدامات به تقویت اقتصادی و افزایش رفاه اجتماعی کشور کمک میکنند.
با ارزشدانی از تلاشها و اقدامات شما، منتظر اشتراکگذاری نظرات و اقدامات بیشتر برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور هستیم.